Thursday, October 7, 2010

Wedding dayah

lama aku x update blog kn..bkn pe bz kalah kn PM. hihihihihihihihihihi.......pe yg aku melalut kn ne. tajuk nk cite psl wedding dayah tp dok ngomel aku x update blog tah pape kn. k lah 2/10 lps pe sepupu aku selamat bergelar isteri kepada shah. jd kami ank cucu cicit hj yatni berkumpul la kat keratong 6 untuk menjayakn majlis perkahwinan dayah. aku g mlm dok tugu dak dr ipoh yg menyebok nk ikut gak xpadan yg dia tu nk peksa final. kesian punya psl tugu lah. sampai kat keratong kul 1pg. rehat jap mkn2 kami g tido umh adk abah aku yg dok kat kwsn tu. jd idak le sesak nk tido kn. selesa tido n mandi cz x ramai org.
ne lah pasangan 2 sejoli sama cntk sama padan
oleh krn si shah ne kj aska jd merasa la dayang kawin lalu bwh pedang kn.
 adk badik si dayah tu. semua pompuan. yg dh kawin br 2. sulung kanan sekali si ajah, no2 dayah,no3 tikah,no4 tasya. 
ne mak aku acara yg biasa dia wat bila ank buah dia sanding. bg minum kat pengantin pastu dia mesti bg aku n sepupu aku yg lom kawin minum air tu. tah pe kena aku pn x tau.
bdk mentel dr ipoh nk gak merenjis kat pengantin.
kacau pengantin nk mkn beradap. time aku n mak aku nk lik dh. driver kami dh panggil kang kena tinggal susah.
x padan tuan tanah nk gak menyanyi. ne lah pakcik aku mmg sempoi.

kepada dayah n shah SELAMAT PENGANTIN BARU moga kekal hingga akhir hayat. shah selamat datang dlm keluarga hj yatni yg kecoh n sampoi ne.......


4 comments: